Thursday 18 February 2010

dari situasi ke situasi

Selamat sejahtera dan selamat pagi aku ucapkan kpade sesiape je..huhu..niat dihati bukan nak berucap macam ahli politik or ape kan, tapi aku bab2 politik ni aku ikut mane parti yag betul lah kan, sebab aku x mengamal kan politik wang..hahaha...ni pown bukan topik yang aku nak cerita sbnarnye...:)
sbenarnye aku nak cite bende yang agak benar..hahaha..tp x berape nak jiwang ah..tapi aku dengar cite ni macam best je..boleh timba pengalaman nih..hehehe..Ada beberapa situasi la kat sini yang menarik minat aku tentang cerita ni :-

situasi pertama:
Cinta vitamin

Adat la tak kenal maka tak cinta..bermula di luar kawasan,
ada satu petang ni, aku lepak2 pas2 borak2 lah ngan seorang ni pasal ape tah..pastu termasuk lah bab ni..so dia cerita la pengalaman dia ttg pertemuan dia dengan gf die.  
awek ni waitress kat sebuah hotel ni..tapi die praktikal la kat sane...mase tu plak awek ni macam x sehat....
   S: haaa  bawak kan saya segelas air suam
   ES: baik encik, ade ape2 lagi encik?
   S: oh x de
awek ni pown bawak pesanan tadi
   S: awak nampak x sehat je?
   ES: x de la encik cume demam sikit je
   S: dah pergi clinic?
   ES: belum x sempat la saya pown tengah kerja ni
dengan rengan tulang nya si S ni bukak bag dia dan hulurkan satu botol vitamin
   S: nah amik ni dapat kurang kan sikit x selesa badan 2
   ES: ehh x pe la encik, saya ok je ni
   S: x pe ambik je x kene bayar pown
dengan malu2 dan sopan nya awek ni amik..lepas 2 si S ni tolong awek ni angkat pingan mangkuk dan kemaskan meja yg ade kat cafe 2..niat die mmg nak tolong awek ni...tapi kire nak mengayat la ni...pehh gentlemen gle ah mamat ni "klu awek2 pandang ah"..lepas tu masing macam serasi je...happy..:)


situasi kedua:
Cinta merpati


Mula2 dalam pengenalan macam samar2 lagi..tapi dua2 suka sama suka tapi x pernah nak luah kan dgn betul2, sume main kias2 je..tapi sweet beb...
sampai satu hari ni,berlaku di sebuah pusat membeli belah kat luar kawasan..tapi dalam malaysia lagi..lepas jalan-jalan tu masing-masing duduk kat tepi tangga..lepas 2 nampak la 2 ekor burung merpati ni..
   E: awak2 nampak 2 burung merpati...
   D: ha'ah, ada dua ekor lah
   E: hurmm, mesti jantan dan betina kan? kan best kalau kita jadi macam pasangan burung tu..
si D hanya tersenyum dan menganguk tanda setuju...disitu la terjalin nye hubungan mereka dengan soriusinye...wahh gitu...hahaha


situasi ketiga:
Cinta 100%

Tajuk macam gempak je..wahh sayang 100% nihh, segale2 nya la untuk die..nyawa die, makan die, minum die, dan macam-macam lagi la tuk dia...wahh best hanya dunia ni milik kita...tapi jaga2 jangan jadi hamba cinta..rosak jiwa ohhhh...nak sayang, bercinta mmg x salah tapi agak2 la, kalau dah sampai sume bende nak bagi x leh gak beb..ble ko dah x de pape die nak blah macam 2..cakap x serasi la ape la..padahal dah bape lame dah korang couple , baru skang la cakap x serasi la..pastu ko letak 100% sume kat die..pastu ko jadi sasau macam orang gile..aduhh...nak bercouple tu x salah tapi paling kurang pown 30% tu untuk diri ko la..blum tetu die tu bini or laki ko pown...kalau die betul nak kan ko ape je yg ko buat mesti die sokong, msti die kne paham termasuk la kawan-kawan ko,keluarga ko,cita-cita ko..x kan nak ikot kepale die je "control" la kire nye tu...

p/s : bagi aku lebih baik bercinta dari bercouple. nampak macam same, tapi bagi aku itu dua benda yang berbeza dan biar la berkawan berapa lame pown supaya paham satu sama lain.

No comments:

Post a Comment

aku!! dlm!! hidup!! aku!!

aku!! dlm!! hidup!! aku!!